Nyttig mat

Mamma och jag satt och pratade om att vi ska börja äta nyttigare och kanske prova på lite av Anna Skippers recept. Var in på hennes hemsida och hittade en massa bra recept som jag nu ska försöka testa. Det första jag ska prova på att göra är hennes Vegetariska lasagne. :)



Anna Skipper recept på vegetarisk lasagne

2 stora morötter, rivna
4 färska tomater, hackade
1 stor/2 små hackad rödlök

Blanda ovanstående till lasagnens "färs"

1 stor eller 2 små zucchini, hyvlade på längden
1 påse färsk spenat

Ovanstående blir lasagnens plattor

1 pkt sojagrädde, lite salt och peppar
1 pkt fetaost eller lite riven parmesan/pecorino (inga mängder här, då förstör du tanken med smalmaten)

Ovanstående blandas ihop och blir ostsåsen.

Varva färs, plattor och ostsås. Avsluta med lite ostsås på toppen och grädda ca. 30 min i 175C. Toppen ska få lite färg och allt ska bli genomvarmt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0